Víťazka súťaže HOTELIER ROKA za rok 2017 Sylvia Holopová z Hotela Hviezdoslav v Kežmarku o tom, prečo je dôležité zapojiť sa do súťaže
Hotel je výsledkom práce celého tímu
1. Prečo je dôležité zapojiť sa do súťaže HOTELIER ROKA i do aktivít AHRS?
* Zapojiť sa do súťaže HOTELIER ROKA má svoj zmysel, lebo pre každého uchádzača o tento titul je veľkým prínosom v jeho osobnostnom i kariérnom rozvoji a je to zároveň výborné promo pre neho samotného a pre hotel, ktorý reprezentuje. Už samotná nominácia je ocenením práce nielen nominovaného, ale aj jeho spolupracovníkov, majiteľov.
Do aktivít AHRS by sa mali hotelieri zapájať, je to naša stavovská organizácia. V posledných rokoch robí pre svojich členov, ale i nečlenov, veľa dobrej práce v porovnaní s minulosťou. Prezídium AHRS tlmočí, ale hlavne rieši všetky pálčivé problémy, s ktorými sa v našej práci stretávame, či je to legislatíva, problémy s OKS, GDPR, e-Kasa, atď. To nám uľahčuje prácu a hlavne vieme, že sa máme na koho obrátiť, má nám kto poradiť. Čo je veľmi dôležité, predstavitelia asociácie sa snažia mať kontakt s hoteliermi zo všetkých kútov Slovenska prostredníctvom aktivít, ktoré pravidelne organizujú v rôznych regiónoch. Len ak budeme vzájomne spolupracovať, počúvať sa a rešpektovať, prinesie to prospech, nám všetkým.
2. Aký by mal byť podľa Vás hotelier, ktorého by si do súťaže nominovali Vy?
* Hotelier, ktorého by som nominovala, by mal mať v sebe veľa pokory, úcty, nadhľadu, rozhľadu v tejto oblasti, veľa empatie, etiky, musel by byť tvorivý, pracovitý i obetavý, inovatívny a mať svoju prácu naozaj rád a vedieť to preniesť na svojich spolupracovníkov. Je to vidieť, či je tam srdce, či hotel má ducha a to je úloha manažéra hotela. Z toho vyplýva ďalšia vlastnosť – musí byť tímový hráč, vedieť ľudí strhnúť, presvedčiť a hlavne musí mať ľudí rád. Zároveň by mal byť aj dobrý psychológ, diplomat a najmä by mal práci v hoteli rozumieť a dbať na detaily, pretože z nich sa skladá celok. Mal by mať spoločenské vystupovanie, byť komunikatívny, mať v sebe určitú noblesu, mal by mať kultivovaný prejav a vystupovanie. Mal by byť tvorcom kultúry hotela a zavádzať ju vo vnútri hotela i navonok. Byť dobrým hotelierom je náročná a veľmi zodpovedná práca, lebo neriadi budovu, ale svojich spolupracovníkov na rôznych stupňoch, ktorí vytvárajú produkt hotela a aký ten produkt bude, závisí vo veľkej miere od neho, čiže musí mať riadiace schopnosti a byť náročný nielen k ľuďom, ale aj k sebe samému. Hotel to nie je divadlo jedného herca, ale celého tímu.
3. Ako by ste presvedčili váhajúceho hoteliera, aby sa do súťaže zapojil?
* Jedine tým, čo som už povedala, že je to veľký prínos nielen pre neho samotného, ale aj pre ostatných pracovníkov a pre hotel samotný. Práca v hoteli je prácou s ľuďmi, pre ľudí a ak je táto práca dobrá, aj výsledky sú dobré. Zapojenie sa do tejto súťaže môže pomôcť hotelu i ľuďom, ktorí v ňom pracujú, je to forma ocenenia a zároveň vytvorenie pocitu hrdosti. Hotel je o osobnostiach a postojoch ľudí, ktorí robia službu pre iných ľudí.
4. Čo pre Vás znamenalo víťazstvo v súťaži HOTELIER ROKA?
* Víťazstvo v roku 2017 znamenalo pre mňa predovšetkým ocenenie mojej práce, ale aj práce všetkých mojich spolupracovníkov a majiteľov. Pretože na výsledkoch hotela, jeho atmosfére, kvalite služieb, na vytváraní imidžu hotela a budovaní vzťahov hotela s klientmi a verejnosťou sa každý z nich podieľa svojou prácou. Bol to však aj veľký záväzok naše služby ďalej zlepšovať, rozvíjať a ešte viac skvalitňovať. Toto ocenenie bolo pre mňa osobne veľkou poctou a uznaním, ale aj výbornou motiváciou a novou energiou do ďalšej práce a tak to vnímali a vnímajú aj moji kolegovia.
5. Už ste nominovali svojho kandidáta do tohto ročníka súťaže?
* Zatiaľ ešte nie, ale mám svoj typ a určite ho navrhnem.