O súťaži

Hotelier roka

Štatút súťaže “HOTELIER ROKA 2023”

Preambula

Súťaž nadväzuje na tradície súťaže Hotel a Reštaurácia roka, ktorú založil ZHR SR v roku 1997. Organizátorom súťaže je Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska (ďalej len “Asociácia”).

1. Predmet a účel štatútu
Predmetom tohoto štatútu je úprava podmienok súťaže „HOTELIER ROKA 2023“ (ďalej iba „súťaž“), ktorej účastník spĺňajúci kritéria tejto súťaže sa stane víťazom v zmysle tohoto štatútu.
2. Organizátor súťaže

Organizátorom súťaže je:

Nezisková organizácia: Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska
Sídlo organizácie: Bajkalská 1496/25, 827 18 Bratislava-Ružinov
IČO organizácie: 00 623 491
Právna forma organizácie: Združenie (zväz, spolok, spoločnosť, klub a i.)
Registračné číslo: VVS/1-900/90-8268
Dátum vzniku organizácie: 9. 6. 1993

(ďalej iba „organizátor súťaže“)

3. Ciele súťaže

Cieľom súťaže je:

  1. oceniť prácu manažérov a zamestnancov v hotelových zariadeniach, ktorí dosahujú vo svojej práci vynikajúce výsledky,
  2. formovať osobnosti v hotelierstve a gastronómii so širším spoločenským záberom,
  3. podporovať hotelierstvo a gastronómiu prostredníctvom hodnotenia odbornej i laickej verejnosti,
  4. motivovať k zvyšovaniu kvality a úrovne poskytovaných služieb,
  5. prezentovať povolania a motivovať mladých ľudí pre prácu v hotelierstve a gastronómii,
  6. posilňovať význam hotelierstva na verejnosti,
  7. prezentovať profesijnú organizáciu Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska.
4. Trvanie súťaže

Súťaž prebieha v období od 15. 7. 2024 do 7. 10. 2024 (ďalej len „trvania súťaže“) s následným vyhodnotením výhercov, ktoré sa uskutoční najneskôr 12. 11. 2024 na odovzdaním cien počas Jesennej Horeca Konferencie.

5. Miesto konania súťaže

Miestom konania súťaže je územie Slovenskej republiky.

6. Súťažné kategórie

Súťaž sa v aktuálnom ročníku vyhlasuje v nasledujúcich kategóriách: Hoteliér roka.

7. Podmienky účasti v súťaži
  1. Do súťaže sa môže zapojiť a výhercom v súťaži sa môže stať každá fyzická osoba, ktorá dovŕšila 18 rokov veku, pôsobí na pozícii riaditeľ hotela na území Slovenskej republiky a spĺňa všetky podmienky stanovené v tomto štatúte a v plnom rozsahu súhlasí s ustanoveniami tohoto štatútu.
  2. Do súťaže je možné nominovať súťažiacich do 31. 8. 2024 na webovej stránke www.hotelierroka.sk.
  3. Do ďalšieho hodnotenia v súťaži postupujú tí súťažiaci, ktorí do 07. 10. 2024 vyplnia a doručia sekretariátu Asociácie požadované informácie a dokumenty uvedené v časti kritériá súťaže.
  4. Súťaže sa nemôže zúčastniť taký súťažiaci, ktorý je v pracovnom pomere alebo v inom pomere obdobnom pracovnému pomeru vo vzťahu k oragnizátorovi súťaže, a ani osoby blízke osobám uvedeným v tomto odseku v zmysle definície blízkej osoby v § 116 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
  5. Zo súťaže je vylúčený súťažiaci, ktorý podvodným spôsobom zasahuje do mechanizmu súťaže za účelom získania ceny, bez ktorého by inak nezískal žiadnu cenu alebo sa ani nemohol zúčastniť na súťaži.
  6. Ak sa do súťaže zapojí osoba, ktorá nespĺňa ktorúkoľvek z podmienok v zmysle štatútu, je zo súťaže automaticky vylúčená a nemá žiaden nárok na cenu.
  7. Ak sa do súťaže nezapojí žiadna osoba alebo nikto zo súťažiaci nebude spĺňať podmienky účasti na súťaži v zmysle štatútu, výhru nezíska žiadna osoba.
8. Hodnotiaca komisia

Hodnotiacu komisiu menuje prezident AHRS alebo štatutár AHRS v zmysle stanov a jej zloženie schvaľuje prezídium AHRS. Účastníci súťaže nesmú byť zároveň členmi hodnotiacej komisie. Členovia hodnotiacej komisie si spomedzi seba stanovia predsedu. Hodnotiaca komisia na základe hodnotiacich kritérií a v súlade s podmienkami súťaže, vyhodnotí súťažiach pridelením bodov. Na základe bodového vyhodnotenia hodnotiacej komisie sa zostaví zoznam finalistov podľa najvyššieho počtu dosiahnutých bodov, ktorý prezentuje výsledky vyhodnotenia súťaže prezídiu AHRS.

9. Zloženie hodnotiacej komisie

Transparentnosť súťaže je zabezpečená odborným hodnotením komisie zloženej z odborníkov viacerých oblastí spolupracujúcich s hotelovou a gastronomickou branžou.

Hodnotiaca komisia má 7 členov, ktorí sú vybraní prezídiom AHRS  z:

  • 2 členov Prezídia AHRS,
  • 2 zástupcov Garantovaných dodávateľov,
  • 1 zástupcu členských škôl,
  • 1 zástupcu víťazov z predchádzajúcich ročníkov súťaže Hoteliér roka,
  • 1 vybraného odborníka z branže.
10. Podmienky súťaže a jej priebeh

a) Nominovaný účastník je povinný predložiť:

  1. vybrané ekonomické ukazovatele za uplynulý kalendárny rok za zariadenie, v ktorom pôsobí podľa špecifikácie v bode 7 ,
  2. vyplnený profesijný životopis v ktorom preukáže pôsobenie v zariadení (za ktoré sa uvádzajú ekonomické výsledky), po dobu min. 2 roky a rovnako aj svoje manažérske skúsenosti v oblasti hoteliérstva po dobu min. 5 rokov v riadení hotela
  3. motivačný list,
  4. čestné prehlásenie o plnení si záväzkov voči zamestnancom, dodávateľom, štátu, štátnym organizáciám, zdravotnými poisťovniam a sociálnej poisťovni a o úplnosti a správnosti údajov.

b) Nominovaný účastník môže ďalej v profesijnom životopise a motivačnom liste preukázať:

  1. dosahovanie dlhodobých výborných výsledkov v riadení hotelov,
  2. etické a morálne zásady,
  3. podporu ekologického manažérskeho prístupu,
  4. plnenie si záväzkov voči štátu, zamestnancom, dodávateľom,
  5. zapájanie sa do činnosti na podporu hotelierstva,
  6. členstvo a aktívne pôsobenie  v profesijnej organizácii, oblastnej organizácii alebo inej organizácii so zameraním alebo podporou služieb cestovného ruchu a profesie,
  7. dosiahnutie profesijného ocenenia za výsledky svojej práce,
  8. publikačnej, či lektorskej činnosti,
  9. aktívne zapájanie sa do prezentácie branže v médiách.
11. Hodnotiace kritériá

Hodnotiaca komisia pri svojom hodnotení kontroluje splnenie podmienok nominovaných účastníkov pre účasť v súťaži. Doručené podklady a dostupné údaje v zmysle podmienok súťaže vyhodnocuje podľa kritérií určených pre jednotlivé kategórie.

a) Profesijný životopis a motivačný list (tvoria 40% z celkového hodnotenia).

  1. úplnosť údajov,
  2. výnimočné výsledky za 2 roky,
  3. dlhodobé výsledky,
  4. podpora ekologického manažérskeho prístupu,
  5. podpora aktivít CR v regióne,
  6. členstvo oblastnej organizácie, inej profesijnej alebo záujmovej organizácie,
  7. komunikácia v médiách,
  8. zapájanie sa a podpora v oblasti odborného vzdelávania, lektorská činnosť,
  9. odborná publikačná činnosť.

b) Hodnotenie recenzií prevádzky (tvoria 40% z celkového hodnotenia)

  1. Podkladom pre vyhodnotenie recenzií sú údaje z TrustYou alebo obdobného systému na hodnotenie klientami.

c) Ekonomické údaje prevádzky (tvoria 20% z celkového hodnotenia).

  1. percentuálna vyťaženosť izbovej kapacity,
  2. ADR (Average Daily Rate),
  3. RevPAR (Revenue per Available Room),
  4. SpendPAR (Spend Per Available Room)
12. Oznámenie výhercu

Víťaza súťaže Hoteliér roka 2023 spomedzi finalistov určí Prezídium Asociácie na základe hlasovania do 11. 11. 2024. Vyhlásenie výsledkov súťaže spojené s odovzdaním titulu Hoteliér roka 2023 sa bude konať počas Jesennej Horeca Konferencie 12. 11. 2024.

13. Osobitné ustanovenia
  1. V prípade, ak výherca súťaže nebude súhlasiť s odovzdaním ceny alebo cenu odmietne alebo výherca nespĺňa ktorúkoľvek z podmienok v zmysle tohto štatútu, výhra bude ponúknutá v poradí druhému finalistovi súťaže. Ak druhý finalista nebude súhlasiť s odovzdaním ceny alebo cenu odmietne alebo výherca nespĺňa ktorúkoľvek z podmienok v zmysle tohto štatútu, výhra bude ponúknutá v poradí tretiemu finalistovi súťaže. Ak ani tretí finalista nebude súhlasiť s odovzdaním ceny alebo cenu alebo nespĺňa ktorúkoľvek z podmienok v zmysle tohto štatútu, cena prepadne v prospech organizátora súťaže.
  2. Súťažiaci berie na vedomie a potvrdzuje, že organizátor smie použiť osobné údaje súťažiaceho na reklamné a propagačné účely organizátora súťaže a to bez akéhokoľvek nároku súťažiaceho na odmenu.
  3. Súťažiaci v plnom rozsahu objektívne zodpovedá za úkony súvisiace zo súťažou.
  4. Na výhru v súťaži nevzniká právny nárok. V zmysle § 845 Obč. zákonníka v platnom znení nemožno výhru vymáhať a to ani prostredníctvom súdu.
  5. Výhry zo súťaže sú predmetom dane z príjmov fyzických osôb v zmysle zákona č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov a výhercovia sú povinní pri zdanení výhry postupovať podľa toho zákona. Výhry, ktoré výhercovia obdržia predstavujú výhry pred zdanením. Podľa zákona č 595/2003 Z.z. o dani z príjmov, výhry z reklamnej súťaže alebo žrebovania, ktoré neprevyšujú výšku 350 € zdaneniu nepodliehajú.
14. Ochrana osobných údajov
  1. Každý súťažiaci poskytne svoje osobné údaje v rozsahu nevyhnutnom na to, aby ho bolo možné jednoznačne identifikovať a následne v prípade výhry kontaktovať. Ak súťažiaci bude vyžrebovaný ako výherca a získa cenu, môže udeliť organizátorovi súťaže výslovný písomný súhlas, na základe ktorého bude organizátor súťaže následne oprávnený spracúvať osobné údaje výhercu, najmä vyhotoviť a zverejniť podobizne, zvukovo- obrazové záznamy, obrazové snímky výhercu a zverejniť meno a priezvisko výhercu primeraným spôsobom v masovokomunikačných prostriedkoch, v súvislosti s výhrou v súťaži. Neudelenie súhlasu podľa tohto bodu nie je podmienkou účasti na súťaži ani na odovzdanie ceny.
  2. Súťažiaci berie na vedomie, že organizátor súťaže spracúva osobné údaje v súlade s platnou legislatívou. Podrobnosti o spracúvaní osobných údajov sú zverejnené na webovej stránke súťaže: https://hotelierroka.sk/o-sutazi/ v časti „Podmienky ochrany súkromia“.
15. Záverečné ustanovenia
  1. Ustanovenia tohoto štatútu sa stávajú platnými a účinnými dňom ich zverejnenia na webovej stránke: www.hotelierroka.sk.
  2. Organizátor súťaže si vyhradzuje právo rozhodovať o všetkých otázkach týkajúcich sa tejto súťaže podľa vlastného uváženia a vyhradzuje si tiež právo kedykoľvek obmedziť, odložiť, prerušiť, zmeniť alebo zrušiť súťaž a jej pravidlá. Akákoľvek zmena pravidiel súťaže bude oznámená na webovej stránke www.hotelierroka.sk.
  3. Súťažiaci sa zväzuje uvádzať iba pravdivé údaje, postupovať v súlade s podmienkami tohoto štatútu, neporušovať všeobecné právne predpisy ani podmienky uvedené v tomto štatúte.
  4. Podmienky tohto štatútu súťaže sa riadia ustanoveniami Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, najmä § 847 a nasl.

V Bratislave, 17. 7. 2024 (dátum poslednej úpravy: 30.09.2024)

História súťaže o najlepších hotelierov, hotely a reštaurácie

Zväz hotelov a reštaurácií založil súťaž pre stravovacie a ubytovacie zariadenia v roku 1997. Presne desať rokov sa uchádzali o titul Hotel roka a Reštaurácia roka, v niektorých ročníkoch sa dopĺňali aj ďalšie kategórie pre hotely a penzióny, ktoré súťažili podľa kategórií a tried. Reštaurácie sa oceňovali podľa toho, či išlo o špecializované, hotelové, alebo ostatné reštaurácie.

Od roku 2007 sa zápolenie  hotelov, reštaurácií, penziónov zmenilo. Súťaž sa viac zamerala na osobnosť hoteliera pod novým názvom Hotelier roka. Hotelieri sa oceňovali za predchádzajúci rok, pričom dôležité boli najmä ekonomické výsledky hotelových prevádzok. Na najvyšší stupienok sa v rozmedzí rokov 2008 až 2015 postavili 4 hotelierky a 3 muži, hotelieri.

Výraznejšie  sa súťaž o osobnosť hotelierstva HOTELIER ROKA  upravila v  roku 2017  a odvtedy sa titul udeľuje za aktuálny rok. Konečného víťaza určuje verejnosť hlasovaním prostredníctvom webovej stránky.  Podľa nového štatútu a hodnotiacich kritérií najprv rozhoduje o finalistoch Hodnotiaca komisia zložená z odborníkov z viacerých oblastí. Zameriava sa pritom na konkrétneho hoteliera, jeho osobnosť, vedomosti, skúsenosti, ale aj aktivity v branži, publikačnú činnosť, či spoluprácu s odbornými školami. Súťažiaci musí sám prejaviť záujem o súťaž tým, že pošle svoj profesionálny životopis, motivačný list a súhlas. Hodnotiaca komisia berie do úvahy ekonomické výsledky hotela, ale aj recenzie klientov, ktoré sú v aktuálnom hotelovom biznise veľmi dôležité.

Víťazi predchádzajúcich ročníkov súťaže Hotelier roka

Výsledky súťaže Hotelier roka

2019

Róbert Tóth, Radisson Blu Carlton****

2018

Tiago Viganó, Hotel Elizabeth****, Trenčín

2017

Sylvia Holopová, Hotel Hviezdoslav****, Kežmarok

2015

Ján Svoboda, Hotel Elizabeth****, Trenčín

2014

Katarína Malová, Hotel & Spa Resort Kaskády****, Sliač – Sielnica

2013

Iveta Chovanová, Hotel Tri Studničky****, Demänovská dolina, Nízke Tatry

2012

Daniela Kordová, Wellness hotel Borovica ****, Štrbské Pleso

2011

Katarína Malová, Hotel & Spa Resort Kaskády****, Sliač – Sielnica

2010

Iveta Chovanová, Hotel Tri Studničky****, Demänovská dolina, Nízke Tatry

2009

Miloslava Kičová, Hotel Partizán ****, Tále – Bystrá

2008 

Jozef Bystrický, Hotel Magnus****, Trenčín

Výsledky súťaže Hotel roka a Reštaurácia roka

XI. ročník 2007

Kategória Hotel**, Hotel*, Penzión Rendez – Vous Liptovský Trnovec

Kategória Hotel***: 1. Seasons Hotel Poprad

Kategória Hotel****: 1. International Veľká Lomnica

Kategória Reštaurácia: 1. Reštaurácia svätého Huberta hotel Apollo Bratislava

X. ročník 2006

Kategória: Hotel ****: 1. Dukla Bratislava

Kategória: Hotel ***: 1. Seasons Poprad

Kategória: Hotel **, Hotel*, Penzión: 1. Penzión Rendez – Vous Liptovský Trnovec

IX. 2005 

Kategória H***: Hotel Aquacity, Poprad

Kategória H****: Hotel Tri Studničky, Demänovská Dol.

Kategória hotelové reštaurácie: Hotel Dukla, Bratislava

VIII. ročník 2004

Kategória: Hotel****: 1. Hubert Gerlachov

Kategória: Hotel ***, Hotel **, Hotel *, Penzióny: 1. Wili Púchov

VII. ročník 2003

Kategória Hotel ****, Hotel ***: 1. Hubert Gerlachov

Kategória Hotel **, Hotel *, Penzión ***, Penzión **, Penzión *: 1.Pension Tilia Levice

Kategória špecializované reštaurácie: Reštaurácia Caribic´s , Bratislava

Kategória hotelové reštaurácie: Reštaurácia Romeo & Giulietta , Hotel Danube, Bratislava

Kategória ostatné reštaurácie: Reštaurácia Zlatý kľúčik, Nitra

VI. ročník 2002

Hotel**** a  Hotel***: 1. Patria Štrbské Pleso

Hotel**, Hotel*, Penzión***, Penzión**, Penzión*: 1. Pension Tília Levice

Kategória hotelové reštaurácie: 1. Tatra Trenčín

Kategória špecializované reštaurácie: 1. U Tinkera Gerlachov

Kategória ostatné reštaurácie: 1. GoldWing Žilina

V. ročník 2001

Hotel: 1. Hubert Gerlachov

Reštaurácia : nový ročník s Nestlé Slovensko: 1. Slovenská reštaurácia Bratislava

IV. ročník 2000

Hotel: 1. Devín Bratislava

Reštaurácia: 1. Poprad Poprad

III. ročník 1999   

Hotel: 1. Lux Banská Bystrica

Reštaurácia: 1. Tatra Trenčín

II. ročník 1998

Hotel: 1. Tatra Trenčín

Reštaurácia: 1. Patria Štrbské Pleso

I. ročník 1997     

Hotel: 1. Lux Banská Bystrica

Reštaurácia: 1. Lux Banská Bystrica

PODMIENKY OCHRANY SÚKROMIA AHRS

v súvislosti so súťažou Hotelier roka podľa článkov 13 a 14 nariadenia Európskeho parlamentu
a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov
a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“)
Dovoľujeme si Vás stručne informovať o spracovaní Vašich osobných údajov.

1. Kto je prevádzkovateľom Vašich osobných údajov ?

Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je:

  • Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS),
  • so sídlom: Bajkalská 1496/25, 82718 Bratislava-Ružinov, Slovenská republika,
  • IČO: 00623491, zapísaná v evidencií občianskych združení Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (ďalej len „Prevádzkovateľ“)
  • Kontakt: asistent@ahrs.sk | +421 2 582 333 86

2. Na koho sa v prípade dotazov môžem obrátiť ?

V prípade dotazov alebo otázok k ochrane Vašich osobných údajov nás môžete kedykoľvek
kontaktovať prostredníctvom uvedených kontaktných údajov.

3. V akých situáciách bude prevádzkovateľ Vaše údaje spracúvať ?

Vaše osobné údaje spracúvame bez Vášho súhlasu len v prípadoch, kedy nám platné právne
predpisy takéto spracúvanie povoľujú. Osobné údaje, ktoré nám poskytujete na základe zmluvy,
osobitného predpisu alebo na základe oprávneného záujmu, nám musíte poskytnúť, v opačnom
prípade nebudeme môcť splniť Vaše ani naše povinnosti určené pre daný účel.
Bez Vášho súhlasu spracúvame Vaše osobné údaje len v týchto prípadoch a na základe týchto
právnych základov:

  • Ak ste dotknutou osobou uplatňujúcou svoje práva, fyzickou osobou, ktorej práva boli
    dotknuté bezpečnostným incidentom, Vaše osobné údaje spracúvame aj pre plnenie
    povinností ustanovených GDPR, najmä evidenciu osobných údajov nevyhnutných na účely
    plnenia povinností ustanovených GDPR, najmä evidenciu a vybavovanie práv dotknutých osôb
    a evidenciu bezpečnostných incidentov.
  • Ak ste osobami relevantnými z hľadiska zaistenia bezpečnosti prevádzkovateľa, Vaše
    osobné spracúvame na účely výkonu nášho oprávneného záujmu, ktorý sa týka našej
    sieťovej bezpečnosti a inej bezpečnosti na účely plnenia našich zákonných povinností podľa
    osobitných predpisov. Našim oprávneným záujmom je zaistenie IT bezpečnosti a bezpečnosti
    sietí.
  • Ak ste účastníci podujatí, Vaše osobné údaje spracúvame na účely výkonu nášho
    oprávneného záujmu a na plnenie našich práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvných
    a predzmluvných vzťahov nevyhnutných pre organizovanie súťaže Hotelier roka a iných
    podujatí s tým spojených.
  • Ak ste návštevníkom webovej stránky hotelierroka.sk, Vaše osobné údaje spracúvame za
    účelom výkonu nášho oprávneného záujmu pre zabezpečenie funkčnosti webovej lokality,
    sledovanie návštevnosti a základných štatistík. Našim oprávneným záujmom je zaistenie
    funkčnosti web stránky a zisťovanie štatistík na účely zvyšovania kvality poskytovaných služieb.
  • Ak ste nominovaní v súťaži Hotelier roka, Vaše osobné údaje spracúvame na účely Vašej
    účasti v súťaži na základe Vašej akceptácie podmienok a štatútu súťaže, a to na právnom
    základe zmluvného vzťahu.

Výlučne na základe Vášho súhlasu spracúvame Vaše osobné údaje v týchto prípadoch:

  • Ak ste účastníci podujatí organizovaných prevádzkovateľom, Vaše osobné údaje
    spracúvame na účel zdokumentovania priebehu podujatia a prezentácie činnosti
    prevádzkovateľa, to ako vytváranie, ukladanie a zverejňovanie fotografií alebo
    videozáznamov.
  • Ak ste osobou, ktorá nominovala inú osobu ako súťažiaceho do súťaže Hotelier roka,
    spracúvame Vaše osobné údaje na účely organizovania súťaže a evidencie nominujúcich.
  • Ak ste hlasujúci v súťaži Hotelier roka, Vaše údaje spracúvame na účely organizovania
    súťaže, evidencie hlasujúcich a zlosovania výhercov.

4. Aké osobné údaje o Vás spracúvame ?

Spracúvame o Vás nasledovné osobné údaje:

  • Ak ste dotknutou osobou uplatňujúcou svoje práva, fyzické osoby, ktorých práva boli
    dotknuté bezpečnostným incidentom spracúvame o Vás bežné osobné údaje v rozsahu:
    titul, meno, priezvisko, adresa a iné osobné údaje, ku ktorým sa vzťahuje uplatňované právo
    dotknutej osoby či bezpečnostný incident.
  • Ak ste inými osobami relevantnými z hľadiska zaistenia bezpečnosti prevádzkovateľa
    spracúvame o Vás bežné osobné údaje potrebné na zaistenie sieťovej bezpečnosti a inej
    bezpečnosti u prevádzkovateľa, najmä logy, IP adresy.
  • Ak ste účastníci podujatí organizovaných prevádzkovateľom spracúvame o Vás bežné
    osobné údaje vo forme fotografií, videozáznamu.
  • Ak ste súťažiaci v súťaži Hotelier roka spracúvame o Vás bežné údaje, najmä: meno,
    priezvisko, adresa, kontaktné údaje (emailová adresa, tel. č.), pracovná pozícia, zamestnávateľ,
    fotografia.
  • Ak ste osobou, ktorá nominovala inú osobu ako súťažiaceho do súťaže Hotelier roka
    spracúvame o Vás bežné osobné údaje, najmä meno, priezvisko, kontaktné údaje,
    zamestnávateľ.
  • Ak ste hlasujúci v súťaži Hotelier roka, spracúvame o Vás bežné osobné údaje, najmä meno,
    priezvisko, kontaktné údaje.
  • Ak ste účastníci podujatí spracúvame o Vás bežné osobné údaje najmä: titul, meno,
    priezvisko, firma – zamestnávateľ, adresa, telefóne číslo, e-mail, evidenčné číslo člena,
    preferencie stravy.
  • Ak ste návštevníkom našej webovej stránky spracúvame o Vás bežné osobné údaje, najmä
    online identifikátory, najmä IP adresa, logy, lokalita, druh zariadenia.

5. Po akú dobu budeme spracúvať Vaše osobné údaje ?

Vaše osobné údaje uchovávame najviac dovtedy, kým je to potrebné na naplnenie uvedených
účelov. Pri uchovávaní osobných údajov sa riadime osobitnými predpismi, ktoré nám stanovujú
lehoty uloženia a/alebo základnými zásadami GDPR ohľadom uchovávania a likvidácie osobných
údajov.
Ak spracúvame Vaše osobné údaje na základe Vášho súhlasu, spracúvame osobné údaje len
počas trvania tohto súhlasu. Svoj súhlas máte právo kedykoľvek odvolať.

6. Z akých zdrojov tieto informácie pochádzajú ?

Spracúvame najmä údaje, ktoré ste nám poskytli v súvislosti s uzatvorením zmluvy alebo ste nám
ich oznámili v priebehu našej spolupráce alebo nám ich poskytla iná osoba z Vašej organizácie
alebo sme sa o nich dozvedeli z verejných registrov.

7. Kto je príjemcom osobných údajov ?

Vaše osobné údaje poskytujeme iba v odôvodnených prípadoch a iba v nevyhnutnom rozsahu týmto
kategóriám príjemcov:

  • v nevyhnutnom rozsahu našim zmluvným partnerom, ktorých potrebujeme pre naše bežné
    fungovanie a realizáciu zmluvných vzťahov najmä: poskytovateľovi služby emailového servera,
    poskytovateľovi elektronickej schránky, externým SZČO partnerom, poskytovateľovi úložiska,
    externej účtovníckej firme, poskytovateľovi webhostingu, poskytovateľovi služieb email
    marketingu, poskytovateľovi správy IT, mediálnemu poradcovi, mediálnym partnerom a iným
    médiám v rámci propagácie AHRS a jej aktivít, externému fotografovi, poskytovateľovi
    technického zabezpečenia hlasovania v súťaži Hotelier roka, prípadne iným príjemcom
    nevyhnutným na poskytnutie služby;
  • v nevyhnutnom rozsahu iným subjektom v prípadoch, kedy nám právo alebo povinnosť
    poskytnutia Vašich osobných údajov ukladajú právne predpisy, alebo ak je to nutné na ochranu
    našich oprávnených záujmov (napr. súdom, Polícií a pod.).

8. Prenos osobných údajov do tretích krajín

Vaše osobné údaje v niektorých situáciách poskytujeme do tretích krajín mimo EÚ, najmä do USA.
Prevádzkovateľ v rámci niektorých IS používa webové úložisko Dropbox. Táto on-line služba na
zdieľanie a zálohovanie súborov má servery umiestnené v USA, pričom prevádzkovateľ služby sa
zaväzuje, že ochranu osobných údajov zabezpečuje na úrovni ako sa požaduje v rámci EÚ a je
v režime EÚ – USA Privacy Shield:
https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnCLAA0&status=Active.

9. Aké máte práva pri spracovaní Vašich osobných údajov ?

  • právo na prístup – môžete nás požiadať o prístup k osobným údajom, ktoré o Vás spracúvame.
    Prevádzkovateľ poskytne aj kópiu spracúvaných osobných údajov.
  • právo na opravu – môžete nás požiadať o opravu nepresných alebo nekompletných osobných
    údajov, ktoré o Vás spracúvame.
  • právo na výmaz – môžete nás požiadať, aby sme vymazali Vaše osobné údaje, ak dôjde k
    niektorej z nasledujúcich situácií:

(i) osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali alebo inak spracúvali;
(ii) v minulosti ste nám na spracúvanie poskytli súhlas, ktorý odvoláte a my zároveň nie sme
oprávnený spracúvať predmetné osobné údaje bez Vášho súhlasu;
(iii) namietate voči spracúvaniu vykonávanom v špecifických situáciách podľa GDPR (úloha
realizovaná vo verejnom záujme, oprávnený záujem Prevádzkovateľa alebo profilovanie) a nad
vašimi záujmami, právami a slobodami neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie
alebo
(iv) namietate voči spracúvaniu na účely priameho marketingu;
(v) osobné údaje sa spracúvali nezákonne;
(vi) osobné údaje musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť podľa práva EÚ alebo
práva Členského Štátu, ktorému Prevádzkovateľ podlieha;
(vii) osobné údaje sa získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti podľa GDPR.

  • právo na obmedzenie spracúvania – môžete Prevádzkovateľa požiadať, aby obmedzil
    spracúvanie Vašich osobných údajov, ak dôjde k niektorej z nasledujúcich situácií:

(i) popreli ste presnosť osobných údajov, a to na dobu potrebnú k tomu, aby Prevádzkovateľ
mohol presnosť osobných údajov overiť;
(ii) spracovanie Vašich osobných údajov je protiprávne, ale odmietate výmaz týchto údajov a
namiesto toho žiadate o obmedzenie ich použitia;
(iii) prevádzkovateľ už osobné údaje nepotrebuje na účely spracovania, ale Vy ich požadujete
na určenie, výkon alebo obhajobu právnych nárokov;
(iv) vzniesli ste námietku proti spracovaniu Vašich osobných údajov v špecifických situáciách
podľa GDPR (úloha realizovaná vo verejnom záujme, oprávnený záujem Prevádzkovateľa alebo
profilovanie), a to až kým nebude overené, že oprávnené dôvody Prevádzkovateľa
prevažujú nad Vašimi oprávnenými dôvodmi.

  • právo na prenosnosť údajov – ak spracúvame Vaše osobné údaje na základe

(i) vášho súhlasu alebo
(ii) je to nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej ste zmluvnou stranou,
a zároveň ide o spracúvanie automatizovanými prostriedkami spracúvania, máte právo žiadať
o prenesenie osobných údajov k inému prevádzkovateľovi. To platí vtedy, ak ste osobné údaje
poskytli Prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte
a týmto právom nie sú nepriaznivo dotknuté práva a slobody iných osôb.

  • právo vzniesť námietku – môžete kedykoľvek vzniesť námietku proti spracovaniu Vašich
    osobných údajov u Prevádzkovateľa na účely priameho marketingu vykonávaného na základe
    oprávneného záujmu Prevádzkovateľa a vždy vtedy, keď Vaše osobné údaje spracúvame na
    základe oprávneného záujmu alebo verejného záujmu, vrátane profilovania.
  • právo odvolať súhlas – máte právo kedykoľvek odvolať svoj súhlas. Odvolanie súhlasu nemá
    vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov pred odvolaním súhlasu.
  • právo podať sťažnosť – máte právo podať sťažnosť na dozornom orgáne, ktorým je Úrad na
    ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27,
    www.uoou.sk.

Vaše práva môžu byť obmedzené relevantným právom EÚ alebo Členského Štátu.
Dotknutá osoba si môže uplatniť svoje práva ústne, písomne alebo elektronicky, cez vyššie
uvedené kontaktné údaje. Ak dotknutá osoba požiada o výkon práva, je povinná Prevádzkovateľovi
preukázať svoju totožnosť.

keyboard_arrow_up