Po druhý raz sme teraz, tesne pred skončením hlasovania – s posledným septembrovým dňom – vyspovedali finalistov, aby ste si v hlasovaní mohli lepšie vybrať. Hlasuje sa verejne, prostredníctvom tejto webovej stránky. Víťaz súťaže bude dekorovaný v rámci spoločenského programu konferencie Jesenné stretnutie hotelierov v októbri tohto roka.
- Kto alebo čo vás priviedlo k práci v hotelierstve?
- Prečo by mali ľudia dať svoj hlas práve vám?
- Ako by ste oslovili mladého človeka a čím by ste ho presviedčali, aby pracoval v hoteli alebo v reštaurácií?
- Aké je podľa vás hotelierstvo na Slovensku v porovnaní s inými krajinami (v čom sa za posledný rok – dva zmenilo)?
Michal Petráš, riaditeľ, Hotel Senec****, Slnečné jazerá – sever
- Už od detstva som chcel byť čašník a slúžiť ľuďom a keďže som – ako sa hovorí tzv. husákove dieťa – inšpiroval ma najmä film „Vrchní, prchni!“ Toto povolanie sa mi zdalo a stále zdá zaujímavé.
- Pracujem ako riaditeľ hotela už viac ako 15 rokov a každému kolegovi z brandže som rád pomohol, poradil a snažil sa pomôcť svojimi skúsenosťami. Mám rád inovácie, myslím, že som dobrý organizátor, mám rád svoju robotu a rozumiem jej. Momentálne pracujem na hoteli Senec už 9 rokov.
- V prvom rade dobré pracovné prostredie, kolektív a ochota slúžiť ľudom,… Za dobrú prácu je vždy aj dobrá a férová odmena.
- V poslednej dobe sa na Slovensku v cestovnom ruchu zmenilo naozaj viac vecí a to je dobre. Konečne prišla zmena sadzby DPH, jej zníženie za ubytovanie. Podobne je to v okolitých štátoch EÚ, čo prináša tak potrebný kapitál pre rozvoj a investície do hotelov, ale aj na zlepšenie platov zamestnancov. Veľmi pozitívne vnímam zavedenie rekreačných poukazov, zamestnanci si môžu čerpať dovolenku na Slovensku a tým podporujú domáci cestovný ruch.
Zuzana Semanová, generálna riaditeľka, Hotel Lomnica****
- Chcela som sa pracovne posunúť a mala som vzťah k Tatrám. Možnosť podieľať sa na rodinnej investícii „(ne)hotelierov“ aj osobným vkladom, bola už len bodka za rozhodnutím a „bláznovstvom“ zároveň.
- Ak by som mala byť ocenená za svoju prácu, musím zdôrazniť, že za každým uznaním stojí tím. Naším klientom chceme venovať zážitok a emóciu, ktoré sú veľmi dôležité v dnešnom svete. Tak, ako ja objavujem emócie a zážitky pri svojich cestách, pri spoznávaní krajín, ich gastronómie. Ak to tímovo dokážeme, hostia objavia prirodzenosť našej typickej pohostinnosti a prelomíme mnohé bariéry, ktoré sme sami postavili cestovnému ruchu na Slovensku.
- Hotel Lomnica je od otvorenia postavený predovšetkým na mladom tíme. Oceňujem ich energiu, nadšenie a chuť tvoriť nové hodnoty. Budúcnosť tohto segmentu závisí predovšetkým od výchovy mladých ľudí a vytvárania priestoru a príležitostí pre ich rast a rozvoj talentu. To je vízia, ktorou sa riadim a rovnako zdieľam so svojím tímom.
- Musím konštatovať, že sme niekde na „polceste“. Vidím, že sa veľa pre tento segment robí, ale je ešte veľa práce pred nami. Vnímam, že nám veľmi chýba prezentácia krajiny. Chýba personál, to fakt, ale záleží od nás, aký priestor vytvoríme mladým ľuďom a akú šancu dáme na návrat tým, ktorí odišli za hranice. Je to ťažká cesta, ale verím, že je správna. Tak to vidíme na recenziách od našich hostí.
Róbert Tóth, generálny manažér Radisson Blu Carlton Hotel ****
- Náhoda, keď som v lete 2001 našiel v denniku SME inzerát, že hľadajú celý pre-openingový team do Radisson Blu Carlton Hotela. Na pozíciu školiteľa som síce nedorástol, ale vážil som si aj ponuku na zamestnanca fitness centra. Nevedel som, čo je Carlton ani Radisson, ale bol som rád, že budem v partii mladých ľudí, kde sa už na pohľad zdalo, že budú súčasťou niečoho veľkého. Ľudské správanie a férový prístup bol čerešničkou na torte. Zvyšok je už na každom z nás … šancu som dostal.
- Ľudia nech dajú hlas z presvedčenia. Našou úlohou je ľudí inšpirovať.
- Každý jeden z nás dotvára obraz Carltonu a preto nech si všetci vyskúšajú, či im prináša radosť – robiť radosť hosťom, ktorých nepoznajú. Ak ich to obťažuje, je to márne. Ak ich to baví, patrí k nám.
- Mali by sme si všetci dávať dlhodobé ciele. V destinačnom manažmente, ale aj v našich hoteloch. Aby sme postupne zveľaďovali a nie improvizovali.