Novinky

Prečo by ste mohli dať hlas práve mne

Neviete sa rozhodnúť, ktorému z troch finalistov by ste mali dať svoj hlas? Iveta Chovanová, Rudolf Križan i Sylvia Holopová  odpovedia aj na túto – citlivú otázku, prečo sa majú stať Hotelierom roka. Hodnotia ako motivujú mladých i svojich spolupracovníkov.

Hlasujte:

  1. Prečo by mali ľudia dať svoj hlas práve vám?
  2. Čím alebo ako by ste presvedčili mladého človeka, aby sa stal hotelierom?
  3. Aké vlastnosti či prístupy vyžadujete od svojich spolupracovníkov?

Iveta Chovanová, Tri studničky****, Demänovská dolina 

  1. Z môjho pohľadu je veľa hotelov a zariadení na Slovensku, ktoré vedú a riadia úspešní a zodpovední ľudia. Každý  je jedinečný určitým spôsobom, je len potrebné zvoliť  ten  správny  produkt, ktorý  korešponduje  s hotelom a lokalitou, v súlade s požiadavkami a potrebami klientov. To je jeden z atribútov na dosiahnutie  požadovaných výsledkov a naplnenie cieľa.
  2. V dnešnej dobe je problém ako  presvedčiť, aby pracovali uvedomelo, zodpovedne a je úplne jedno, v ktorom segmente. Viac-menej  je to o zručnostiach a skúsenostiach, ktoré získavajú  a osvoja si počas praxe. Je to o individuálnom prístupe a správnej motivácii, keďže každý má iné priority.
  3. Priateľský prístup, vzájomná pomoc a ochota, zodpovednosť a cit pre detaily, disciplína (v zmysle dodržiavanie vopred stanovených a odsúhlasených pravidiel).

Sylvia Holopová, Boutique Hotel Hviezdoslav****, Kežmarok       

  1. Náš hotel je šesť rokov na trhu a podarilo sa nám získať viacero významných ocenení v rámci Slovenska, ale aj medzinárodných. Všetky tieto ocenenia sú výsledkom dobrej práce hotela, ktorú odvádzajú jeho zamestnanci,  lebo oni dávajú hotelu dušu. Je však len na odbornej a laickej verejnosti, aby posúdila, či mi dať hlas alebo nie, je to veľmi subjektívne. Za všetky hlasy ďakujem a už len táto nominácia je pre mňa veľkou motiváciou ako prácu hotela ďalej zlepšovať a tak prispieť k dobrej reprezentácii slovenského hotelierstva, hotela, mesta a regiónu a naďalej prinášať ľuďom zážitok, skvelý oddych i pôžitok.
  2. Snažila som sa 33 rokov viesť mladých ľudí k tomu, aby z nich boli dobrí pracovníci v službách v CR a dobrí hotelieri. V mnohých prípadoch sa to veľmi dobre podarilo a sú medzi nimi mnohí, veľmi úspešní manažéri hotelov na Slovensku i v zahraničí. Vždy som sa z ich úspechov veľmi tešila a aj dnes sa teším, lebo som s viacerými v kontakte a som veľmi hrdá na nich. Čo by som poradila? V prvom rade, aby boli presvedčení o tom, že to chcú naozaj robiť, pretože hotel je ako dieťa, pre ktoré musíme mnoho obetovať, aby sa úspech dostavil a aj potom je potrebné neustále sledovať jeho vývoj a rozvoj. Preto je práca hoteliera atraktívna a zaujímavá i obohacujúca, ale má aj svoje tienisté stránky. Je to neustála tvorivá činnosť a práca pre ľudí a s ľuďmi, lebo tí sú v hoteli najdôležitejší a preto je potrebné s nim i neustále pracovať pri príprave nových produktov a nezanedbávať ich vzdelávanie.
  3. V dobrom hoteli je dôležitý kvalitný personál, pretože on tvorí základ úspechu – službu na každom úseku. Preto už pri úvodných pohovoroch s novými záujemcami o prácu sa pýtam, či sú ochotní pracovať zodpovedne, robiť aj viac ako je ich základný fond, či sú ochotní pracovať aj počas sviatkov, či sa chcú ďalej vzdelávať a či sú schopní stotožniť sa s filozofiou hotela a akceptovať naše požiadavky. To sú dobré indikátory toho, čo môžeme od nich očakávať. Osobnostné predpoklady sú pre mňa osobne veľmi dôležité a ešte kultivovaný prejav a spoločenské vystupovanie. Od svojich pracovníkov vyžadujem precíznosť, zodpovednosť, ústretovosť, príjemné a srdečné vystupovanie, flexibilitu, čestnosť, záujem ďalej sa vzdelávať, pracovať podľa štandardov hotela. Oceňujem zodpovednosť, samostatnosť, tvorivosť, svedomitosť, schopnosť byť nápomocný, precíznosť, estetické cítenie, ústretovosť, schopnosť dobre pracovať pod tlakom, snaha o neustále sebazdokonaľovanie či v oblasti odbornej, ale aj osobnostnej, no a srdečný prístup k hosťom a úprimný úsmev.

Rudolf Križan, Grand Hotel River Park, Bratislava   

  1. Tým, čo mi pošlú svoj hlas, vopred ďakujem. Je pre mňa veľkým zadosťučinením i víťazstvom už samotná nominácia. Poteší má každý hlas, ktorý dostanem za objavovanie hotelierskych talentov v mladých ľuďoch, za dávanie príležitosti ľuďom s potenciálom a za prinášanie medzinárodných trendov do slovenského hotelierstva.
  2. Pre naše povolanie sa treba narodiť, ak sa človek nenarodí hotelierom, nikdy sa ním nestane. Je to istý druh schopností, či talentu. Ak v sebe mladý človek nachádza pôžitok z práce s ľuďmi a pre ľudí a potrebu všestrannosti, je to základ a treba to využiť vo svoj prospech. Tak ako v športe, ani tu nestačí mať talent, ešte treba drinu a mnoho skúseností. Rozvinúť svoj hoteliersky talent treba kvalitným štúdiom, cestovaním, skúšaním rôznych gastronómií, chutí, prácou v rôznych kultúrach, na rôznych miestach v rôznych oddeleniach hotela. Istým spôsobom sa hotelierstvo stáva človeku životným štýlom. Z môjho pohľadu to znie veľmi vzrušujúco. Výsledkom je odborník, hotelier, čo prirodzene inšpiruje ďalšie talenty. Neviem preto presvedčiť mladého človeka, ale rád ho budem inšpirovať svojím dielom.
  3. Verím, že hosťova spokojnosť je skôr výsledkom medziľudského kontaktu, než „hardwaru“ okolo neho. Hľadám preto kolegov (platí pre akúkoľvek pozíciu v hoteli), ktorí sú prirodzene milí, nápomocní, majú chuť učiť sa nové veci a ktorých „pohár je poloplný“. Ak majú prirodzenú tendenciu robiť veci tak dobre, ako sa dajú a sú empatickí a ešte schopní sebareflexie, stávajú sa súčasťou nášho tímu oveľa ľahšie než tí, čo prekypujú technickými zručnosťami a ostatné horeuvedené nefunguje. Takto pracujem v prostredí, v ktorom sa cítim dobre, ktoré je stimulujúce a umožňuje robiť veľké veci.
keyboard_arrow_up