Neviete sa rozhodnúť, ktorému z troch finalistov by ste mali dať svoj hlas? Iveta Chovanová, Rudolf Križan i Sylvia Holopová odpovedia aj na túto – citlivú otázku, prečo sa majú stať Hotelierom roka. Hodnotia ako motivujú mladých i svojich spolupracovníkov.
Hlasujte:
- Prečo by mali ľudia dať svoj hlas práve vám?
- Čím alebo ako by ste presvedčili mladého človeka, aby sa stal hotelierom?
- Aké vlastnosti či prístupy vyžadujete od svojich spolupracovníkov?
Iveta Chovanová, Tri studničky****, Demänovská dolina
- Z môjho pohľadu je veľa hotelov a zariadení na Slovensku, ktoré vedú a riadia úspešní a zodpovední ľudia. Každý je jedinečný určitým spôsobom, je len potrebné zvoliť ten správny produkt, ktorý korešponduje s hotelom a lokalitou, v súlade s požiadavkami a potrebami klientov. To je jeden z atribútov na dosiahnutie požadovaných výsledkov a naplnenie cieľa.
- V dnešnej dobe je problém ako presvedčiť, aby pracovali uvedomelo, zodpovedne a je úplne jedno, v ktorom segmente. Viac-menej je to o zručnostiach a skúsenostiach, ktoré získavajú a osvoja si počas praxe. Je to o individuálnom prístupe a správnej motivácii, keďže každý má iné priority.
- Priateľský prístup, vzájomná pomoc a ochota, zodpovednosť a cit pre detaily, disciplína (v zmysle dodržiavanie vopred stanovených a odsúhlasených pravidiel).
Sylvia Holopová, Boutique Hotel Hviezdoslav****, Kežmarok
- Náš hotel je šesť rokov na trhu a podarilo sa nám získať viacero významných ocenení v rámci Slovenska, ale aj medzinárodných. Všetky tieto ocenenia sú výsledkom dobrej práce hotela, ktorú odvádzajú jeho zamestnanci, lebo oni dávajú hotelu dušu. Je však len na odbornej a laickej verejnosti, aby posúdila, či mi dať hlas alebo nie, je to veľmi subjektívne. Za všetky hlasy ďakujem a už len táto nominácia je pre mňa veľkou motiváciou ako prácu hotela ďalej zlepšovať a tak prispieť k dobrej reprezentácii slovenského hotelierstva, hotela, mesta a regiónu a naďalej prinášať ľuďom zážitok, skvelý oddych i pôžitok.
- Snažila som sa 33 rokov viesť mladých ľudí k tomu, aby z nich boli dobrí pracovníci v službách v CR a dobrí hotelieri. V mnohých prípadoch sa to veľmi dobre podarilo a sú medzi nimi mnohí, veľmi úspešní manažéri hotelov na Slovensku i v zahraničí. Vždy som sa z ich úspechov veľmi tešila a aj dnes sa teším, lebo som s viacerými v kontakte a som veľmi hrdá na nich. Čo by som poradila? V prvom rade, aby boli presvedčení o tom, že to chcú naozaj robiť, pretože hotel je ako dieťa, pre ktoré musíme mnoho obetovať, aby sa úspech dostavil a aj potom je potrebné neustále sledovať jeho vývoj a rozvoj. Preto je práca hoteliera atraktívna a zaujímavá i obohacujúca, ale má aj svoje tienisté stránky. Je to neustála tvorivá činnosť a práca pre ľudí a s ľuďmi, lebo tí sú v hoteli najdôležitejší a preto je potrebné s nim i neustále pracovať pri príprave nových produktov a nezanedbávať ich vzdelávanie.
- V dobrom hoteli je dôležitý kvalitný personál, pretože on tvorí základ úspechu – službu na každom úseku. Preto už pri úvodných pohovoroch s novými záujemcami o prácu sa pýtam, či sú ochotní pracovať zodpovedne, robiť aj viac ako je ich základný fond, či sú ochotní pracovať aj počas sviatkov, či sa chcú ďalej vzdelávať a či sú schopní stotožniť sa s filozofiou hotela a akceptovať naše požiadavky. To sú dobré indikátory toho, čo môžeme od nich očakávať. Osobnostné predpoklady sú pre mňa osobne veľmi dôležité a ešte kultivovaný prejav a spoločenské vystupovanie. Od svojich pracovníkov vyžadujem precíznosť, zodpovednosť, ústretovosť, príjemné a srdečné vystupovanie, flexibilitu, čestnosť, záujem ďalej sa vzdelávať, pracovať podľa štandardov hotela. Oceňujem zodpovednosť, samostatnosť, tvorivosť, svedomitosť, schopnosť byť nápomocný, precíznosť, estetické cítenie, ústretovosť, schopnosť dobre pracovať pod tlakom, snaha o neustále sebazdokonaľovanie či v oblasti odbornej, ale aj osobnostnej, no a srdečný prístup k hosťom a úprimný úsmev.
Rudolf Križan, Grand Hotel River Park, Bratislava
- Tým, čo mi pošlú svoj hlas, vopred ďakujem. Je pre mňa veľkým zadosťučinením i víťazstvom už samotná nominácia. Poteší má každý hlas, ktorý dostanem za objavovanie hotelierskych talentov v mladých ľuďoch, za dávanie príležitosti ľuďom s potenciálom a za prinášanie medzinárodných trendov do slovenského hotelierstva.
- Pre naše povolanie sa treba narodiť, ak sa človek nenarodí hotelierom, nikdy sa ním nestane. Je to istý druh schopností, či talentu. Ak v sebe mladý človek nachádza pôžitok z práce s ľuďmi a pre ľudí a potrebu všestrannosti, je to základ a treba to využiť vo svoj prospech. Tak ako v športe, ani tu nestačí mať talent, ešte treba drinu a mnoho skúseností. Rozvinúť svoj hoteliersky talent treba kvalitným štúdiom, cestovaním, skúšaním rôznych gastronómií, chutí, prácou v rôznych kultúrach, na rôznych miestach v rôznych oddeleniach hotela. Istým spôsobom sa hotelierstvo stáva človeku životným štýlom. Z môjho pohľadu to znie veľmi vzrušujúco. Výsledkom je odborník, hotelier, čo prirodzene inšpiruje ďalšie talenty. Neviem preto presvedčiť mladého človeka, ale rád ho budem inšpirovať svojím dielom.
- Verím, že hosťova spokojnosť je skôr výsledkom medziľudského kontaktu, než „hardwaru“ okolo neho. Hľadám preto kolegov (platí pre akúkoľvek pozíciu v hoteli), ktorí sú prirodzene milí, nápomocní, majú chuť učiť sa nové veci a ktorých „pohár je poloplný“. Ak majú prirodzenú tendenciu robiť veci tak dobre, ako sa dajú a sú empatickí a ešte schopní sebareflexie, stávajú sa súčasťou nášho tímu oveľa ľahšie než tí, čo prekypujú technickými zručnosťami a ostatné horeuvedené nefunguje. Takto pracujem v prostredí, v ktorom sa cítim dobre, ktoré je stimulujúce a umožňuje robiť veľké veci.