Novinky

Finalisti o sebe

Neviete sa rozhodnúť, ktorému z troch finalistov by ste mali dať svoj hlas? Iveta Chovanová, Rudolf Križan i Sylvia Holopová rozprávajú o tom, prečo sa stali hoteliermi, čo je zaujímavé na hoteloch, kde pôsobia,…aj o tom, aký by mal byť správny hotelier. Ktorí z nich bude Hotelier roka? Vyberajte…

  1. Aký by mal byť podľa vás správny hotelier?
  2. Prečo ste sa stali hotelierom?
  3. Ako by ste prezentovali hotel, kde pôsobíte?

Iveta Chovanová, Tri studničky****, Demänovská dolina           

  1. Mal by mať jasné pravidlá a ciele, s ktorými  je stotožnený celý tím. Byť vzorom, správať sa a konať tak, ako to vyžaduje od svojich podriadených. Naučiť sa veriť aj v nemožné.
  2. V detstve ma fascinovali rôzne povolania, keď som  sa mala rozhodnúť,  kde si dám prihlášku, chcela som byť colníčkou. Práve táto  profesia  ma ovplyvnila  pri výbere školy.  Keď som  postupne absolvovala  prax  v rôznych hoteloch a reštauráciách, začala byť pre  mňa práca  v hotelierstve  celkom  zaujímavou  a rozhodla som sa ísť touto cestou. S odstupom času môžem hodnotiť, že  moje rozhodnutie bolo  správne a nikdy som to neoľutovala. Každé zariadenie je úplne iné, svojím spôsobom  jedinečné. Práca v hoteli nie je stereotyp, denne  nás obohacuje  o nové poznatky a ďalšiu skúsenosť, a tým sa stáva atraktívnejšou.
  3. Predstavuje dokonalú harmóniu architektúry a materiálov, zasadenú do pôvabného prostredia zelenej prírody Nízkych Tatier. Hostia u nás  nájdu relax a pohodu, pocit domova. Neponúkame „len“ jedlo či ubytovanie, my im ponúkame príbehy a zážitky.

Sylvia Holopová, Boutique Hotel Hviezdoslav****, Kežmarok       

  1. Dobrý hotelier musí mať v sebe veľa pokory, úcty, nadhľadu, empatie, etiky a hlavne musí túto prácu robiť so srdcom. Pre povrchnosť, rutinu a aroganciu tu nie je priestor. Čo je veľmi dôležité, mal by mať rád prácu s ľuďmi,  lebo neustále pracuje s personálom hotela a s hosťami. Dôležité je tiež, aby bol kreatívny a schopný pracovať v tíme, lebo hotel je ako reťaz a ak jeden článok nefunguje je celá reťaz narušená. Práve hotelier musí hľadať správnu identitu hotela a dôvody prečo by hostia mali nielen prísť, ale hlavne prečo by sa mali vracať. Tu je potrebné sa zamýšľať a dať hosťovi niečo iné a jedinečné – teda zážitok.
  2. Pôsobila som na Hotelovej akadémii Otta Brucknera v Kežmarku 33 rokov ako učiteľka, rok ako zástupkyňa pre odborné predmety a 19 rokov ako riaditeľka školy. Samozrejme,  hlavne posledných 20 rokov v riadiacej funkcii, som sa musela veľmi veľa učiť z tejto oblasti, pretože od roku 1990 som bola priamo zapojená do zmeny filozofie hotelového školstva na Slovensku.  V roku 2009 som odchádzala do dôchodku aj preto, že syn začal s rekonštrukciou a dostavbou rodinného hotela a bolo potrebné sa mu venovať. Podarilo sa to veľmi dobre a práca pokračovala ďalej, lebo bola pred nami rekonštrukcia ďalších 3 historických domov a nastal znovu ten istý kolotoč. V roku 2014 sme otvorili 2. časť hotela. Bolo to veľmi náročné obdobie, ale ja rada pracujem s ľuďmi, mám rada prácu, ktorá prináša nové výzvy, rada vymýšľam nové veci a rada organizujem podujatia.
  3. Ako Malý hotel s veľkým srdcom – čo je aj náš slogan, ako Historický hotel so silnými príbehmi lebo tak je koncipovaný, ako Malý hotel v srdci histórie mesta Kežmarok a dôstojný mena Hviezdoslav, ktorý v jednom z domov naozaj býval, ako Hotel so šarmom, atmosférou, históriou a literatúrou , noblesou a výbornou gastronómiou, ako Čarovný a romantický hotel na úpätí najmenších veľhôr sveta. Hotel je zvonku nenápadný a nachádza sa priamo v srdci mestskej pamiatkovej rezervácie obklopený monumentálnymi historickými pamiatkami, ktoré mu dodávajú nezvyčajné čaro.

Rudolf Križan, Grand Hotel River Park, Bratislava   

  1. Správny hotelier je ten, čo vie pracovať s ľuďmi a rád robí pre ľudí. Zároveň je všestranný, je líder aj manažér, obrovský diplomat, obchodník aj finančník, showman aj dôverník, záhradník aj itečkár, kuchár aj vinár, dizajnér aj stavbár, športovec aj pôžitkár, pričom neustále zdokonaľovanie jeho všestrannosti mu prináša veľkú pasiu.
  2. Hotelierom som sa stal, lebo mám rád ľudí, rád riešim náhle výzvy. Nemám rád každodennú rutinu. Som svetobežník, stále niečo nové študujem. Baví ma práca v dynamickom prostredí.  Viem, že by ma bavila aj medicína. Obe profesie sú z môjho pohľadu poslaním.
  3. Grand Hotel River Park je pravou hotelovou inštitúciou, je rešpektovaný, s neodškriepiteľnou medzinárodnou kvalitou servisu, no silnou orientáciou na lokálne špecifiká,  či už v gastronómii alebo v spa terapiách. Je to luxusný hotel s podmanivým dizajnom uspokojujúci najnáročnejšiu klientelu, ktorá do Bratislavy zavíta, od biznismenov až po kráľovské návštevy. Pracujú v ňom skvelí ľudia, ktorí mu vdychujú dušu a ktorí sa dennodenne snažia prinášať hosťom pocit domova, nové trendy a najdokonalejšie zážitky.
keyboard_arrow_up