Vyspovedali sme finalistov, aby ste si v hlasovaní mohli lepšie vybrať. Hlasuje sa verejne, prostredníctvom tejto webovej stránky do septembra. Víťaz súťaže bude dekorovaný v rámci spoločenského programu konferencie Jesenné stretnutie hotelierov v októbri tohto roka.
- Aký by mal byť podľa vás ideálny hotelier?
- Ovplyvnila táto profesia vašu osobnosť?
- Čím je zaujímavý hotel, v ktorom pôsobíte?
Michal Petráš, riaditeľ, Hotel Senec****, Slnečné jazerá – sever
- Ten, ktorý počúva potreby svojich hostí i zamestnancov a snaží sa vždy byť iný, nový, inovatívny a vždy o krok napred!
- Veľmi si vážim prácu ľudí, každého jedného zamestnanca, dôveru a názory každého hosťa, či už sú v pozitívnom alebo negatívnom zmysle.
- Hotel Senec pôsobí na slovenskom trhu už 20 rokov a je to jeden z prvých kongresových hotelov, momentálne máme na trhu najväčšiu hotelovú kongresovú sálu. Práve firemným podujatiam sa intenzívne venujeme, prinášame nové možnosti i technické riešenia. Hotel Senec, kde pôsobím, patrí do aliancie Trinity hotels, v ktorých je obľúbený a verejnosti známy aj koncept baby friendly hotelov s maskotmi. Zákazníci dobre poznajú tieto hotely – Sitno vo Vyhniach a Atrium v Tatrách.
Zuzana Semanová, generálna riaditeľka, Hotel Lomnica****
- Verím tomu, že v každej dobe a za každých okolností je nevyhnutné vniesť do povolania, ktoré robíme, srdce. Je dôležité vykonávať ho s úctou, láskou a pokorou. V hotelierstve a gastronómií to platí o to viac, že toto nadšenie a vášeň chceme preniesť aj na našich hostí. Dnešná doba volá po tejto identite ešte viac.
- Podnikanie a manažovanie v cestovnom ruchu je jednou z najtvrdších drín. Je to práca na 24 hodín, 7 dní v týždni. Vyžaduje si obrovské nasadenie a veľkú psychickú odolnosť. Pretože je to stále práca pre ľudí a s ľuďmi. Situácie, ktorými som musela prejsť, ma urobili „zrelším“ človekom.
- Keď som vstúpila po prvýkrát do hotela, ktorý bol ruinou, bola to doslova láska na prvý pohľad. Pri jeho obnove ma zarazilo, že z predchádzajúceho fungovania nezostalo takmer nič zdokumentované. To nám pomohli pozliepať bývalí zamestnanci. Mali obrovské nadšenie, ktoré v týchto múroch ostalo a prenáša sa na ďalšie generácie kolegov. Pamätám si hostí, ktorí tu prišli na kávu a nechcelo sa im odísť, tak tu ostali spať. Aj to je Hotel Lomnica, kde sa stretali ľudia, zažili prvé lásky, svadby, stužkové. Dnes poskytuje služby 5* úrovne a je to priestor, kde umenie našlo svoj druhý domov. Galéria, v ktorej sa dá bývať.
Róbert Tóth, generálny manažér Radisson Blu Carlton Hotel ****
- Je to uhol pohľadu. Ak niekto očakáva od hoteliera len maximalizáciu zisku a splní to – je ideálny. Som však presvedčený, že môj ideálny hotelier má mať voľnosť prejaviť svoj názor, vybrať si svoju cestu, mať priestor ukázať čo vie, aby v ňom zostala vášeň, ktorú hostia milujú.
- Čím má človek viac ľudí okolo seba, musí byť trpezlivejší. Všetci majú právo robiť chyby. Nechcem robiť s neomylnými…
- Sedím práve na mieste, kde moji predchodcovia hostili našich návštevníkov už od 13. storočia. Jeden z nich bol najlepšie plateným hotelierom sveta. Boli sme v regióne prvým hotelom s teplou vodou, spala u nás Mária Terézia. Je skvelé mať skutočnú históriu …