Štatút súťaže
Súťaž nadväzuje na tradície súťaže Hotel a Reštaurácia roka, ktorú založil predchodca asociácie Zväz hotelov a reštaurácií SR v roku 1997. Vynovené kritériá HOTELIER ROKA z roku 2017, sa v roku 2020 dopĺňajú o nové súťažné kategórie pre HOTEL ROKA v 6 kategóriách. Vyhlasovateľom súťaže je Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska (ďalej len asociácia).
1. Ciele súťaže
Cieľom súťaže je:
- oceniť prácu manažérov a zamestnancov v hotelových zariadeniach, ktorí dosahujú vo svojej práci vynikajúce výsledky,
- formovať osobnosti v hotelierstve a gastronómii so širším spoločenským záberom,
- podporovať hotelierstvo a gastronómiu prostredníctvom hodnotenia odbornej i laickej verejnosti,
- motivovať k zvyšovaniu kvality a úrovne poskytovaných služieb,
- prezentovať povolania a motivovať mladých ľudí pre prácu v hotelierstve a gastronómii,
- posilňovať význam hotelierstva navonok ,
- prezentovať profesijnú organizáciu Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska.
2. Súťažné kategórie
Súťaž sa vyhlasuje v nasledujúcich kategóriách:
- HOTELIER ROKA
- HOTEL ROKA v kategóriách:
- City hotel/Mestský hotel,
- Congress hotel/Kongresový hotel,
- Boutique hotel (hotel do 25 izieb),
- Wellness hotel,
- Classic hotel/Historický hotel,
- Gourmet hotel/Hotel s najlepšou hotelovou reštauráciou.
3. Účasť v súťaži
Vyhlasovateľom súťaže je asociácia. Termín vyhlásenia súťaže určuje vyhlasovateľ každý kalendárny rok samostatne. Súťaž začína samotným vyhlásením súťaže na webovom sídle asociácie.
Nominovanými účastníkmi súťaže môžu byť:
- hotelieri, ktorí manažujú hotel v Slovenskej republike a spĺňajú kritériá súťaže,
- ubytovacie zariadenia v kategórií hotel, ktoré poskytujú ubytovacie služby na území Slovenskej republiky.
Nominovať súťažiacich do jednotlivých kategórií je možné do 31. 3. príslušného kalendárneho roka. Do ďalšieho hodnotenia v súťaži postupujú tí nominovaní, ktorí do 30. 4. vyplnia a doručia sekretariátu asociácie požadované informácie a dokumenty uvedené v časti kritériá súťaže.
4. Hodnotiaca komisia
Hodnotiacu komisiu (ďalej komisiu) menuje prezident AHRS. Účastníci súťaže nesmú byť členmi komisie. Hodnotiaca komisia na základe kritérií súťaže a z ďalších, vopred určených zdrojov, vyhodnotí nominovaných manažérov a hotely pridelením bodov. Na základe ohodnotenia komisie sa zostaví zoznam finalistov podľa najvyššieho počtu dosiahnutých bodov. Víťazov v jednotlivých kategóriách určí verejné hlasovanie, ktoré potrvá do 30. 9. príslušného roka, najneskôr však do 14 dní pred konaním Jesenného stretnutia hotelierov. Výhercovia verejného hlasovania získajú titul podľa príslušnej kategórie, v ktorej súťažili. Vyhlásenie výsledkov súťaže sa koná počas Jesenného stretnutia hotelierov.
5. Zloženie hodnotiacej komisie
Transparentnosť súťaže je zabezpečená odborným hodnotením komisie zloženej z odborníkov z viacerých oblastí spolupracujúcich s hotelovou a gastronomickou branžou.
Hodnotiacu komisia tvoria:
- členovia Prezídia AHRS,
- mediálni partneri súťaže,
- zástupca Garantovaných dodávateľov,
- zástupca členských škôl,
- zástupcovia víťazov z predchádzajúcich ročníkov súťaže,
- vybraní odborníci z branže.
6. Podmienky súťaže
6.1. Kategória HOTELIER ROKA
Nominovaný účastník v kategórii HOTELIER ROKA predloží:
- vybrané ekonomické ukazovatele za uplynulý kalendárny rok za zariadenie, v ktorom pôsobí,
- vyplnený profesijný životopis v požadovanom formáte,
- motivačný list,
- čestné prehlásenie o plnení si záväzkov voči zamestnancom, dodávateľom, štátu, štátnym organizáciám, zdravotnými poisťovniam a sociálnej poisťovni a o úplnosti a správnosti údajov.
Nominovaný účastník súťaže musí v profesijnom životopise a motivačnom liste preukázať:
- pôsobenie v zariadení, za ktoré sa uvádzajú ekonomické výsledky, po dobu min. 2 rokov,
- dlhodobé manažérske skúsenosti v oblasti hotelierstva, min. 5 rokov v riadení hotela,
- dosahovanie dlhodobých výborných výsledkov v riadení hotelov,
- etické a morálne zásady,
- podporu ekologického manažérskeho prístupu,
- plnenie si záväzkov voči štátu, zamestnancom, dodávateľom,
- členstvo a aktívne pôsobenie v profesijnej organizácii, oblastnej organizácii, alebo inej organizácii so zameraním alebo podporou služieb cestovného ruchu a profesie,
- zapájanie sa do činnosti na podporu hotelierstva,
- preukázanie profesijného ocenenia za výsledky svojej práce,
- prezentovanie publikačnej, či lektorskej činnosti,
- aktívne zapájanie sa do prezentácie branže v médiách.
6.2. Kategória HOTEL ROKA
Nominovaný hotel predloží:
- potvrdenie o súhlase so zapojením sa do súťaže,
- čestné prehlásenie o plnení si záväzkov voči zamestnancom, dodávateľom, štátu, štátnym organizáciám, zdravotnými poisťovniam a sociálnej poisťovni a o úplnosti a správnosti údajov.
7. Hodnotiace kritériá
Hodnotiaca komisia pri svojom hodnotení kontroluje splnenie podmienok nominovaných účastníkov pre účasť v súťaži a vyhodnotenie. Doručené podklady a dostupné údaje v zmysle podmienok súťaže vyhodnocuje podľa kritérií určených pre jednotlivé kategórie.
7.1. Kategória HOTEL ROKA
Ekonomické údaje tvoria 20% z celkového hodnotenia.
Hodnotenými údajmi sú:
- percentuálna vyťaženosť izbovej kapacity,
- priemerná cena za izbu ARR,
- RevPAR,
- SpendPAR.
Hodnotenie recenzií prevádzky tvoria 40% z celkového hodnotenia.
Podkladom pre vyhodnotenie recenzií sú údaje z TrustYou.
Profesijný životopis a motivačný list tvoria 40% z celkového hodnotenia.
Hodnotia sa tieto údaje:
- úplnosť údajov,
- výnimočné výsledky za 2 roky,
- dlhodobé výsledky,
- podpora ekologického manažérskeho prístupu,
- člen oblastnej organizácie, inej profesijnej alebo záujmovej organizácie,
- podpora aktivít CR v regióne,
- komunikácia v médiách,
- zapájanie sa a podpora v oblasti odborného vzdelávania, lektorská činnosť,
- odborná publikačná činnosť.
7.2. Kategória HOTEL ROKA:
Počet nominácií/hlasov verejnosti tvorí 20% celkového hodnotenia.
Hodnotenie členov komisie tvorí 40% celkového hodnotenia.
Komisia hodnotí každý nominovaný hotel individuálne z voľne dostupných zdrojov. Pri hodnotení sa zameria na prezentáciu hotela na webe, sociálnych sieťach a iných formách vonkajšej prezentácie.
Hodnotenie vybraných ukazovateľov z rezervačných, hodnotiacich portálov a sociálnych sietí tvorí 40% z celkového hodnotenia.
V tejto časti sa vyhodnocuje rating a komunikácia nominovaných hotelov na vybraných portáloch: Facebook, Google, TripAdvisor, Booking.com, TrustYou.
8. Ocenenie Hodnotiacej komisie
Každý člen Hodnotiacej komisie môže predložiť návrh na udelenie ocenenia komisie. Toto ocenenie sa udeľuje mimo súťažné kategórie. Návrh musí obsahovať názov a identifikáciu prevádzky a identifikáciu zodpovednej osoby za prevádzku spolu s odôvodnením. Ocenenie môže byť udelené za špecifický prínos k rozvoju úrovne a kvality služieb, jedinečný koncept ubytovacieho alebo stravovacieho zariadenia, ale aj osobu či zariadenie, ktorý/é svojimi aktivitami zaujalo spotrebiteľov alebo odbornú verejnosť v aktuálnom kalendárnom roku. Ocenenie môže byť udelené v danom roku iba jeden raz.
V Bratislave, 28.1. 2020
Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska